Inici

Qualitat.02 - Sol·licitud del dret d'accés a la informació pública

Descripció

S'entenen per informació pública els continguts o documents, sigui quin sigui el seu format o suport, que tingui l'Ajuntament de Palma i que hagin estat elaborats o adquirits en l'exercici de les seves funcions.

Es recorda que gran part de la informació accessible està ja publicada al web; per això es convida a visitar-la i assegurar-se que la informació que se cerca no està disponible.

Qui ho pot sol·licitar?

Persones físiques jurídiques

Quan iniciar el tràmit?

En cas d'iniciar el procediment de manera presencial, l'horari de les OAC és:
Tot l'any de 8.30 a 14 h, de dilluns a divendres
Horari ampliat OAC Avingudes d'octubre a maig: de dilluns a dijous de 8.30 a 17 h
OAC Cort i 24 i 31 de desembre, obert de 9.30 a 13.30 h (només Registre).


En cas d'iniciar el procediment de manera electrònica, 24 hores.

Documentació a aportar

Sol·licitud emplenada

La documentació que la persona sol·licitant consideri adient presentar

On sol·licitar-lo?

Presencial:

  • OAC (Oficines d'atenció a la ciutadania)

Per Internet:

Preu i forma de pagament

La sol·licitud d'accés a la informació és gratuïta.
Quan la informació impliqui la realització de còpies en paper s'ha d'abonar la taxa d'expedició de documents administratius, concepte 310-00 (punt 35) per la reproducció de la informació sol·licitada.

Normativa
  • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Publicada al BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013
  • Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal
  • Decret 24/2016, de 29 d'abril, de creació i atribució de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic i procediment administratiu comú de les administracions públiques
Qui tramita la sol·licitud?

Departament de Qualitat i Atenció a la Ciutadania

Forma d'iniciació A petició de la persona interessada
Requisits

Que es tracti de informació relativa a l'Ajuntament de Palma i els seus OA i no estigui dins les causes d'inadmissió previstes a l'art. 18 o dins el límits al dret d'accés dels art. 14 i 15 de la Llei 19/2013.

Òrgan resolutori

Departament de Qualitat i Atenció a la Ciutadania

Efectes de silenci Desestimatori
Recurs

Contra les resolucions dictades en matèria d'accés a la informació pública s'hi pot recórrer directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de la possibilitat de interposar la reclamació davant la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria de dret d'accés a la informació. Aquesta reclamació substitueix els recursos administratius d'acord amb l'article 112.2 de la Llei 39/2015.

Observacions

Presencial:
El procediment per a exercir el dret d'accés s'inicia presentant la corresponent sol·licitud, dirigida al Departament de Qualitat i Atenció a la Ciutadania i s'hi ha de fer constar:
- la identitat de la persona sol·licitant
- la informació que se sol·licita
- adreces de contacte, preferentment electrònica a l'efecte de comunicacions
- si s'escau, la modalitat que es prefereixi per a accedir a la informació sol·licitada, prioritzant la via electrònica.
Per via electrònica a través del portal de transparència.
- Amb certificat digital o DNI electrònic.
- Sense certificat digital.

Termini de tramitació:  La resolució es notificarà a la persona interessada en el termini màxim d'un mes des que l'òrgan competent per resoldre rebi la sol·licitud. El termini queda interromput si no s'identifica suficientment la informació. En aquest cas es demana al sol·licitant que la concreti i se li atorga un termini de 10 dies.Així mateix, el termini queda interromput si la informació sol·licitada pot afectar drets o interessos de tercers, degudament identificats. En aquest cas es concedeix un termini de 15 dies perquè es puguin fer les al·legacions pertinents.El termini es pot ampliar si el volum o la complexitat de la informació que se sol·licita ho fa necessari, amb notificació prèvia a la persona que ho sol·licita.

Més informació

Més informació: 010

DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
28 de novembre de 2018

Ajuntament de Palma
Plaça de Santa Eulàlia 9. 07001 Palma (Illes Balears)
Telèfon: 010 / 971225900 / 630308226
Correu electrònic: ajuntament@palma.cat