Inici

Obres.08 - Llicència de primera ocupació

Qui ho pot sol·licitar? L'interessat
Documentació a aportar

Per a la sol·licitud del certificat de finalització d'obres que requereixen projecte tècnic:

  • Imprès de sol·licitud
  • Certificat de final d'obres i habitabilitat, original, expedit per la direcció facultativa, degudament visat. (Art. 2, apartat b del Real Decret 1000/2010, de 5 d'agost, sobre visat col·legial obligatori).
  •  Certificat de la Direcció Provincial d'Inspecció de Telecomunicacions de les Illes Balears que acrediti que s'ha presentat en aquest organisme el butlletí d'instal·lació expedit per l'empresa instal·ladora i/o, si escau, certificat del director de l'obra que la instal·lació s'ajusta al projecte tècnic (si s'escau).
  • Instruccions d'ús i manteniment de l'edifici (art. 2.1 i 10.2 del Decret 35/2001, de 9 de març, pel qual s'estableixen mesures reguladores de l'ús i manteniment dels edificis) (si s'escau).
  • Fotografies en color de l'edifici, preferentment en format digital, o de mida 10 x 15 cm si són de paper; si l'edifici té més d'una façana, fotografia de cadascuna.

Per a la sol·licitud del certificat de finalització d'obres que no requereixen projecte tècnic:

  • Imprès de sol·licitud
  • Certificat del professional de fi d'obres
  • Fotografies en color de l'edifici, preferentment en format digital, o de mida 10 x 15 cm si són de paper; si l'edifici té més d'una façana, fotografia de cadascuna.
On sol·licitar-lo?

Presencialment a qualsevol OAC (Oficines d'Atenció a la Ciutadania)

Termini de tramitació El termini de tramitació és de 1 mesos
Normativa
Qui tramita la sol·licitud?
Forma d'iniciació A petició de la persona interessada
Requisits Ser el representant, en cas d'empresa o associació.
Òrgan resolutori
Recurs Alçada
Observacions

Qui tramita la sol·licitud?
Departament d'Obres i Qualitat de l'Edificació
Av. de Gabriel Alomar, 18 baixos
07006 Palma
Telèfon: 971 22 59 00 - 630308226 (centraleta); ext. 8549

Òrgan resolutori
Consell de Gerència d'Urbanisme

Més informació

Si la verificació per l'Administració dona com a resultat que el formulari és incomplet o no s'acompanyen els documents als quals es fa referència expressa a la sol.licitud; conformement l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, se us formula requeriment per què en el termini de 10 dies es procedeixi a esmenar la mancança detectada o presentar els documents assenyalats, amb indicació de què no s'iniciarà la tramitació de la llicència de 1ª ocupació i/o utilització. Transcorregut el termini atorgat sense que es complimenti el requeriment es procedirà a l'arxiu de la sol·licitud.

Les dades de caràcter personal que conté l'imprès poden ser incloses en un fitxer per a ser tractades per part d'aquest òrgan administratiu, com a titular responsable d'aquell, fent ús de les atribucions pròpies amb què compta i en l'àmbit de les seves competències. S'informa, així mateix, de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició; tot això conformement al que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14 de desembre).

DESCÀRREGA DE DOCUMENTS
7 de gener de 2019

Ajuntament de Palma
Plaça de Santa Eulàlia 9. 07001 Palma (Illes Balears)
Telèfon: 010 / 971225900 / 630308226
Correu electrònic: ajuntament@palma.cat